09 diciembre 2010

Estadístiques publicades

Des de fa 3 mesos aproximadament, en aquest blog heu vist una enquesta al voltant de la formació com educadors/es socials.

En l'àmbit penitenciari elaborem un butlletí quinzenal on aportem aquelles activitats, inquietuds, links, reflexions... que ens ajuden en la nostra pràctica diària; ens permet estar connectats, informats i vinculats a la resta de companys/es.

Doncs bé, en aquest darrer número, he exposat un resum de les respostes donades en la darrera enquesta que paso a detallar-vos.

Respecte a al primera pregunta: D'on creus que has après més com educador/a social? Un 58% considera que de la seva pràctica diària, un 33% dels companys o comandaments, un 25% dels propis usuaris i només un 17% de la universitat.
 
A la pregunta: A l'acabar la formació, et senties preparat per treballar? El 42% admet haver estat poc preparat, el mateix percentatge opina que suficientment preparat i un 17% gens preparat. Ningú s'ha considerat força o totalment preparat, fet que unit a la pregunta anterior, ens fa pensar que la universitat no ofereix les eines necessàries per afrontar la pràctica diària.

Així, consideren que hauria aspectes a millorar en el procés formatiu del professional. En concret, demanden més pràctiques a centres, professors millor preparats, assignatures o itineraris per especialitzar-te, millors coneixements dels diferents col·lectius amb els que treballem, pràctiques a classe d'experiències reals, millorar la selecció de tutors en els centres de treball i tenir més coneixement dels diferents programes educatius existents.

Per últim, els lectors del blog consideren que allò que ha de tenir un/a educador/a social per ser un bon professional és creure en sí mateix i en la professió, constància, empatia, capacitat per enfrontrar-se a conflictes, motivació, vocació, paciència, interès per millorar en la seva pràctica, capacitat d'escolta, adaptabilitat i tenir clares les seves funcions.

Gràcies a tots per participar!!


4 comentarios:

  1. Hola Montse!
    Veig que sòc la primera en comentar! Quina ilu! jeje.

    No havia fet l'enquesta jo, perquè no me n'havia ni donat compte, quina llàstima, ho sento.

    A la primera pregunta, estic d'acord amb la majoria, tot el que he pogut aprendre com a educadora ho he aprés fent les pràctiques, perquè de tot el que havia aprés a la Universitat, aquí m'ha servit de ben poc...

    Amb això puc respondre a la segona, sort de les pràctiques que et preparen per algun àmbit, però clar només surts preparat per aquell àmbit i res mes. Ara amb el pla bolonia es veu que en faran en 2 àmbits diferents, cosa que porta a la tercera pregunta, no estic d'acord amb el pla bolonia, però això de conèixer 2 àmbits ho trobo més que bé, perquè ja saps més coses, no com ara...

    I amb l'última totalment d'acord, res a destacar, les considero unes bones habilitats, tot i que hi ha gent que les té i no crec jo que siguin bon professionals del tot, perquè trobo que hi ha professionals massa subjectius i en la majoria dels cassos un educador ha de ser objectiu. (Crec jo).

    Bé, aquí s'acaba la meva petita aportació! jeje.
    Gracies per tot i cuidat molt!

    Eli.

    ResponderEliminar
  2. Hola Eli!! Gràcies per la teva mega aportació!! A mi m'ha sorprès agradablement que les competències / habilitats que se li demanen a un educador/a social siguin les que han sorgit i que totes vagin en una mateixa línia. Senyal que hi ha un quorum a aquest nivell.

    Com sempre, un plaer llegir-te! A la propera enquesta t'espero!!

    ResponderEliminar
  3. Hola Montse, hem posat un link al teu bloc en el twitter del ceesc. Una abraçada,

    Sera

    ResponderEliminar
  4. Perfecte, Sera. Moltes gràcies per tot. I bona entrada d'any!!!

    ResponderEliminar