Des de fa 3 mesos aproximadament, en aquest blog heu vist una enquesta al voltant de la formació com educadors/es socials.
En l'àmbit penitenciari elaborem un butlletí quinzenal on aportem aquelles activitats, inquietuds, links, reflexions... que ens ajuden en la nostra pràctica diària; ens permet estar connectats, informats i vinculats a la resta de companys/es.
Doncs bé, en aquest darrer número, he exposat un resum de les respostes donades en la darrera enquesta que paso a detallar-vos.
Respecte a al primera pregunta: D'on creus que has après més com educador/a social? Un 58% considera que de la seva pràctica diària, un 33% dels companys o comandaments, un 25% dels propis usuaris i només un 17% de la universitat.
A la pregunta: A l'acabar la formació, et senties preparat per treballar? El 42% admet haver estat poc preparat, el mateix percentatge opina que suficientment preparat i un 17% gens preparat. Ningú s'ha considerat força o totalment preparat, fet que unit a la pregunta anterior, ens fa pensar que la universitat no ofereix les eines necessàries per afrontar la pràctica diària.
Així, consideren que hauria aspectes a millorar en el procés formatiu del professional. En concret, demanden més pràctiques a centres, professors millor preparats, assignatures o itineraris per especialitzar-te, millors coneixements dels diferents col·lectius amb els que treballem, pràctiques a classe d'experiències reals, millorar la selecció de tutors en els centres de treball i tenir més coneixement dels diferents programes educatius existents.
Per últim, els lectors del blog consideren que allò que ha de tenir un/a educador/a social per ser un bon professional és creure en sí mateix i en la professió, constància, empatia, capacitat per enfrontrar-se a conflictes, motivació, vocació, paciència, interès per millorar en la seva pràctica, capacitat d'escolta, adaptabilitat i tenir clares les seves funcions.
Gràcies a tots per participar!!
A la pregunta: A l'acabar la formació, et senties preparat per treballar? El 42% admet haver estat poc preparat, el mateix percentatge opina que suficientment preparat i un 17% gens preparat. Ningú s'ha considerat força o totalment preparat, fet que unit a la pregunta anterior, ens fa pensar que la universitat no ofereix les eines necessàries per afrontar la pràctica diària.
Així, consideren que hauria aspectes a millorar en el procés formatiu del professional. En concret, demanden més pràctiques a centres, professors millor preparats, assignatures o itineraris per especialitzar-te, millors coneixements dels diferents col·lectius amb els que treballem, pràctiques a classe d'experiències reals, millorar la selecció de tutors en els centres de treball i tenir més coneixement dels diferents programes educatius existents.
Per últim, els lectors del blog consideren que allò que ha de tenir un/a educador/a social per ser un bon professional és creure en sí mateix i en la professió, constància, empatia, capacitat per enfrontrar-se a conflictes, motivació, vocació, paciència, interès per millorar en la seva pràctica, capacitat d'escolta, adaptabilitat i tenir clares les seves funcions.
Gràcies a tots per participar!!
Hola Montse!
ResponderEliminarVeig que sòc la primera en comentar! Quina ilu! jeje.
No havia fet l'enquesta jo, perquè no me n'havia ni donat compte, quina llàstima, ho sento.
A la primera pregunta, estic d'acord amb la majoria, tot el que he pogut aprendre com a educadora ho he aprés fent les pràctiques, perquè de tot el que havia aprés a la Universitat, aquí m'ha servit de ben poc...
Amb això puc respondre a la segona, sort de les pràctiques que et preparen per algun àmbit, però clar només surts preparat per aquell àmbit i res mes. Ara amb el pla bolonia es veu que en faran en 2 àmbits diferents, cosa que porta a la tercera pregunta, no estic d'acord amb el pla bolonia, però això de conèixer 2 àmbits ho trobo més que bé, perquè ja saps més coses, no com ara...
I amb l'última totalment d'acord, res a destacar, les considero unes bones habilitats, tot i que hi ha gent que les té i no crec jo que siguin bon professionals del tot, perquè trobo que hi ha professionals massa subjectius i en la majoria dels cassos un educador ha de ser objectiu. (Crec jo).
Bé, aquí s'acaba la meva petita aportació! jeje.
Gracies per tot i cuidat molt!
Eli.
Hola Eli!! Gràcies per la teva mega aportació!! A mi m'ha sorprès agradablement que les competències / habilitats que se li demanen a un educador/a social siguin les que han sorgit i que totes vagin en una mateixa línia. Senyal que hi ha un quorum a aquest nivell.
ResponderEliminarCom sempre, un plaer llegir-te! A la propera enquesta t'espero!!
Hola Montse, hem posat un link al teu bloc en el twitter del ceesc. Una abraçada,
ResponderEliminarSera
Perfecte, Sera. Moltes gràcies per tot. I bona entrada d'any!!!
ResponderEliminar